FARZAMBESPAR@GRANDMAGHSOUD.COM

985135152+ | 989151078627+

مشهد،شهرک صنعتی توس، فاز1، بلوار کوشش شمالی، کوشش شمالی 5

پلاستیک تزریقی: تحولی در صنعت

پلاستیک تزریقی: تحولی در صنعت

کار با انتخاب پلیمر مناسب شروع می شود، قالب بندی، حرارت و نتیجه چیست؟ اجزای پلاستیکی بی عیب و نقصی که تقریبا در همه صنایع اهداف بی شماری را انجام می دهد.

پلاستیک، این ماده نوظهوری که حدود یک قرن است مهمان زندگی ماست اما به طرز چشم گیری صنعت را تحت تاثیر خود قرار داده است. از صنایع کوچک بسته بندی گرفته تا صنعت ساختمان، پزشکی و آب و فاضلاب و هوافضا.

 در این مقاله قصد داریم نگاهی به جایگاه رو به رشد پلاستیک تزریقی در بازار بپردازیم و کاربردهای آن را بررسی کنیم.

محصولات پلاستیک تزریقی که در صنایع مختلف استفاده می شوند را می توان به صنعت خودرو، برق و الکترونیک، ساخت و ساز، آب و فاضلاب، تجهیزات پزشکی، لوازم منزل و صنعت هوا فضا تقسیم کرد که در ادامه توضیحات مختصری از تاثیر این پلیمر شگفت انگیز در صنعت آمده است.

شگفتی در خودرو

شاید تصور کنید همه ماشین از فلز تشکیل شده اما به جزئیات آن که توجه کنید متوجه می شوید قطعات زیادی از پلاستیک باکیفیت ساخته شده است. سال هاست که استفاده از پلاستیک در صنعت خودروسازی تحول بزرگی ایجاد کرده است.

با استفاده از محصولات پلاستیکی وزن کلی خودرو به طرز چشم گیری کاهش داشته و این امر به بهبود کارایی سوختی کمک می کند و در نهایت قیمت محصول برای مصرف کننده کاهش می یابد. دوام بالای مواد پلاستیکی در مقابل زنگ زدگی و خوردگی کارایی فوق العاده بهتری به خودرو می دهد. پلاستیک های با کیفیتی که در بخش کیسه های هوا، کمربندایمنی و بامپرهای جذب کننده انرژی استفاده می شود می تواند ایمنی خودرو را نیز به طرز چشم گیری افزایش دهد.

در این صنعت وزن پائین، کیفیت بالای طراحی و استحکام و دوام قطعات حرف اول را می زند. بخش هایی مانند: نورپردازی، صندلی ها، تزئینات داخلی و خارجی، بامپر، دستگیره درب­ ها، گریل ها، بخش هایی از سقف و حتی کیسه های هوا از انواع پلاستیک تزریقی تولید شده است.

گروه فرزام بسپار به یکی از کارخانجات تخصصی و نوآور تولیدات قالب تزریقی پلاستیک و مواد پلاستیک تزریقی است که در زمینه تولید تجهیزات نور و روشنایی، درب و دستگیره و تزئینات داخلی و خارجی خودرو به صورت جدی فعالیت دارد.

ورود به دنیای الکترونیک

در دنیای پر سرعت الکترونیک، کوچک سازی حرف اول را می زند. با ورود این تکنولوژي به دنیای الکترونیک امکان تولید قطعات کوچک با دقت و ظرافت بالا به وجود آمده است. نمونه های آن را می توانید در کامپیوتر، لپ تاپ، کنسول های بازی، هنزفری، فلش مموری و بسیاری قطعات دیگر ببینید.

سازه های پایدار قرن

استفاده از لوله و اتصالات فلزی سال هاست که به دلیل وزن و هزینه بالا همچنین امکان خوردگی و زنگ زدگی همچنین زمان بر بودن اتصال قطعات جای خود را به قطعات پلاستیکی داده است. این قطعات از جمله: پلی‌اتیلن (PE)، پلی‌وینیل کلراید (PVC) و پلی‌پروپیلن (PP) مقاوم در برابر خوردگی، سبک و با قابلیت اتصال آسان هستند که در صورت استفاده از مواد اولیه مرغوب در برابر تغییرات دما و شرایط اسیدی نیز مقاوم بالایی دارند واین تمام آن چیزی است صنعت ساختمان به آن نیاز دارد.

انواع پلاستیک تزریقی در زمینه آب و فاضلاب کارخانه فرزام بسپار با کیفیت عالی و قیمت مناسب توانایی رقابت با برندهای خارجی را دارد.

معجزات پزشکی

ایمپلنت‌های پزشکی و پروتزهای دندان که این روزها طرفداران زیادی دارد هم از همین پلاستیک ها تولید شده است.

وزن سبک، قابلیت تمیز و ضدعفونی­کردن آسان، انعطاف پذیری بالا با قابلیت اتصال آسان به تجهیزات الکترونیکی از مهم­ترین مزایای استفاده از محصولات پلاستیکی در تجهیزات پزشکی است. در این صنعت از پلاستیک­های فرآوری شده­ای مانند: پلی‌کربنات(PC)، پلی‌پروپیلن (PP)، پلی‌اتیلن (PE)، پلی‌وینیل کلراید(PVC)  در تولید شیرها و اتصالات، بطری­ها، تجهیزات جراحی و تزریق استفاده می­شود و این ایمنی، دقت و بهداشت را به انسان تقدیم می کند.

خانه در انحصار پلاستیک

استفاده از فرآورده های پلاستیکی باکیفیت در خانه و آشپزخانه امروزه یکی از ملزومات اولیه هر خانه­ای است. این محصولات توانسته مشکلات سنتی استفاده از لوازم چوبی یا فلزی مانند وزن بالا، امکان سوختن، خش برداشتن، انعطاف پذیری پائین و از همه مهم­تر مشکل قیمت بالای تولید را برطرف کند و با قیمت مناسب، کیفیت بسیار بالایی را مناسب با زندگی امروز ارائه دهد. 

کارخانه فرزام بسپار باتولید محصولاتی مانند جاروبرقی، چرخ گوشت، آبمیوه گیری یا لوازم خانگی سبک مانند سرویس کفگیر و ملاقه توانسته قدم موثری در تولید وسایل خانه و آشپزخانه باکیفیت، خلاقانه و نوآور ایرانی بردارد.

مهندسی هوا فضا

صنعت هوافضا به قطعات سبک و در عین حال بادوام نیاز دارد و مواد پلاستیک‌ تزریقی باکیفیت به راحتی این امکان را فراهم می کند. از فضای داخلی هواپیما گرفته تا تجهیزات آن، این پلاستیک های با کیفیت به کارایی و ایمنی سفرهای هوایی و فضایی کمک می کنند.

در چشم انداز صنایع مدرن، پلاستیک های تزریقی به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت، وزن پائین و قیمت مناسب همچنان برتر هستند. دقت، ظرافت و تطبیق پذیری بالا باعث می‌شود که این نوع پلاستیک در بسیاری از صنایع به عنوان یک محصول ارزشمند تلقی شود. با پیشرفت تکنولوژی می توانیم انتظار داشته باشیم که دستگاه های پلاستیک تزریقی پرسرعت تر از قبل به شکل دهی جهان ما ادامه داده و به بخشی کارآمد در صنعت روز دنیا تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *